Barnkonsert - Mycket sång... och lite verkstad 4 oktober

Pressmeddelande   •   Sep 29, 2014 15:26 CEST

Barnsligt bra konserter i höst

Mycket sång... och lite verkstad

Lördag 4 oktober, 13.00
Sal C
Cirka 5-9 år

Våra klassiska barnvisor spelade av en trio som med jazzen som ingrediens vrider och vänder på de gamla visorna - och lägger till några nya. Alla sjunger, tycker, tänker och är med i Mycket sång ...och lite verkstad. Margareta Bengtson, sång, Mathias Algotsson, piano och Per Sjöberg, tuba har satt ihop en ny trio för att spela för barn i åldrarna 5 till 9 år.

Margareta Bengtsson är tidigare medlem i The Real Group och en av Sveriges skickligaste sångerskor, arvtagare till Alice Babs. Pianisten och kompositören Mathias Algotsson är en av Sveriges bästa jazzpianister. Per Sjöberg har spelat tuba i stora och små sammanhang, allt från symfoniorkester till jazzgrupper.

Arrangör: Uppsala Konsert & Kongress i samarbete med Musik i Uppland och med stöd av Musikens Hus Vänner

Fler barnkonserter i höst

Oddjob: Jazzoo - jazzigt med djur

Lördag 18 oktober, 13.00
Från cirka 4 år
Arrangör: Uppsala Konsert & Kongress med stöd av Musikens Hus Vänner

Peter och vargen - animerad film och livemusik med Uppsala Kammarorkester
Av Sergej Prokofjev
Dirigent - Eva Lauenstein
Lördag 8 november, 13.00 och 15.00
Från cirka 8 år
Arrangör: Musik i Uppland och Kultur och bildning med stöd av Musikens Hus Vänner

Jakten på den försvunna julvisan
Söndag 30 november, 13.00
Cirka 2-9 år
Arrangör: Uppsala Konsert & Kongress med stöd av Kulturfonden för Sverige och Finland samt Musikens Hus Vänner

Presskontakt
Jessica Grundemar, konsertledning/musikproducent, Uppsala Konsert & Kongress,  jessica.grundemar@ukk.se, 018-727 90 92.

Kommentarer (0)