Barnkonsert - Tone klipper till med sin magiska sax

Uppsala Konsert & Kongress, Sal C
Lördag 12 april 13.00
Ålder cirka 4-7 år

Saxofoner är inte alls fåniga, de är stora personligheter och lever sina egna liv! Det blir äventyrligt, undersökande, utforskande med massor av bus och musik från många tidsepoker när Tone funderar och musicerar tillsammans med Rollin' Phones.

Medverkande
Mimskådespelaren Lena Nilsen i rollen som Tone
Saxofonkvartetten Rollin' Phones

Barnkonsert i maj - Sambalelê

Uppsala Konsert & Kongress, Sal C
Lördag 10 maj 13.00

Sambalelê är namnet på en flicka från Brasilien. Det är samtidigt ett interaktivt musikprogram för barn där både musik, sång, dans och rörelser ingår och där barnen får mycket plats att själva delta.

Marco Rios och Ruth Safira bjuder på samba från Brasilien, cumbia från Colombia, huayno från Peru, cha-cha från Kuba och mycket mera. Sångerna är på svenska med några inslag av portugisiska och spanska.

Arrangör

Uppsala Konsert & Kongress i samarbete med Musik i Uppland

Kontakt

Jessica Grundemar, Uppsala Konsert & Kongress, jessica.grundemar@ukk.se, 018-727 90 92