Beauty and the Beast - en dansföreställning i format av en rockkonsert

Beauty and the Beast

En dansföreställning i format av en rockkonsert. En hyllning till rock’n’roll, frihet, dans, kärlek, lust och rädsla.

Glöm minimalism och allt du trodde att du visste om god smak. Det blir en spektakulär föreställning med rök, vind, episk ljusshow, röstsolon och hög energinivå!

Du vill luta dig fram och sedan tillbaka i din stol. Du känner dig trygg nu men vet att du är med om något farligt. Det är en plats där skönhet möter odjur i en värld var allt är möjligt. Kom som du är och låt INGEN påstå något annat.

"Ólafsdóttirs och Apetreas konsertplayback och feministiska demontering av mansmyten är överdådig, befängt överdriven och groteskt fulländad." DN

Uppsala Konsert & kongress, Sal B
10 november, 19.30
Ca 1 timme
Biljetter: ukk.se
Arr:
Uppsala Riksteaterförening

MEDVERKANDE:
Halla Ólafsdóttir, Amanda Apetrea, Lisen Rosell plus ett förband.

KONSTNÄRLIGT TEAM:
Koreografi: Halla Ólafsdóttir, Amanda Apetrea featuring Lisen Rosell
Ljus/setdesign: Chrisander Brun

PRODUCENT: Riksteatern

Uppsala Konsert & Kongress är mötesplats för kulturliv, företag och organisationer. Här arrangeras konserter, föreställningar, kongresser, konferenser, event och banketter. I de olika konsertsalarna framträder internationella, nationella och lokala artister inom alla musikaliska genrer. Vår ledstjärna är att, med ett programutbud som präglas av mångfald och hög kvalitet, välkomna alla.

#uppsalakonsertkongress