Brus 2 mars ”4X1” Differnet Solo onsdag 2 mars 19.30

Live: Medlemmar från ”4X1” Differnet Solo, Anna-Karin Brus, Peter Jackson, Tomas Bodén, Johan Redin.

Konstnär: Helena Laukkanen

Onsdag 2 mars, 19.30
Sal C

Brus är Uppsala Konsert & Kongress satsning på det lokala och regionala avantgardet som förtjänar uppmärksamhet. Det är en scen för nya sammanhang och nya uttryck.

Det viktiga som sker är inte alltid det som syns eller hörs mest. Dolt i bruset finns ofta det nya, det originella, det som fascinerar och som förtjänar att uppmärksammas, lyftas fram och lyssnas på. Brus är Uppsala Konsert & Kongress satsning på experimentell musik över gränserna.

Brus 2 mars Live: Medlemmar från ”4X1” Differnet Solo, Anna-Karin Brus, Johan Redin, Tomas Bodén, Peter Jackson.

Till varje Bruskonsert bjuds en konstnär in för att göra sin egen gestaltning av Brus i affischformat. Helena Laukkanen har gett sin bild av ”4X1” Differnet Solo i affischformat. Helena finns också representerad med fyra konstverk i Uppsala Konsert & Kongress.

– Differnet i örat och sinnet. Tid och rum förkroppsligas ur grus av rytm och takt, säger Helena Laukkanen om sin affisch.

Helena Laukkanen har signerat och numrerat ett antal Brusaffischer som finns att hämta i Uppsala Konsert & Kongress biljettkassa. Det finns fortfarande några affischer kvar.

Arrangör: Uppsala Konsert & Kongress

För mer information kontakta producent Patric Kiraly, patric.kiraly@ukk.se, 018-727 90 32.

Uppsala Konsert & Kongress är en arena för kulturlivet och en mötesplats för företag och organisationer. Här arrangeras konserter och andra föreställningar samt kongresser, konferenser, event och banketter. I de olika konsertsalarna framträder internationella, nationella och lokala artister inom alla musikaliska genrer. En stark ledstjärna för verksamheten är att vara välkomnande för alla med ett programutbud som präglas av mångfald och hög kvalitet.