Kamkars tillbaka till Uppsala Konsert & Kongress

Pressmeddelande   •   Maj 09, 2014 09:00 CEST

Förra gången de besökte Uppsala Konsert & Kongress togs de emot med öppna armar av en entusiastisk publik. 5 oktober återvänder Kamkars – som består av sju bröder, en syster samt en av brödernas dotter – till Uppsala.

Biljetterna släpps 14 maj.

Den högt respekterade kurdisk­persiska gruppen Kamkars är en av Irans ledande musikaliska ensembler. De sju bröderna och deras syster lärde sig att spela av sin pappa – Hassan Kamkar – en extremt framstående musiker och kompositör som grundade musikakademin i Sanandaj i provinsen Kurdistan i nordvästra Iran.

Kamkars har turnerat över hela världen och har ett grundmurat rykte inom både klassisk persisk och kurdisk musik. Medlemmarna i bandet spelar flera olika instrument och de flesta är utöver medlemskapet i Kamkars också begåvade solomusiker och kompositörer.

Presskontakt
Patric Kiraly, konsertledning/musikproducent, Uppsala Konsert & Kongress AB, 018-7279032 patric.kiraly@ukk.se

Kommentarer (0)