Skejta, dansa, skapa och dj:a på UKK under höstlovet!

Kulturlov på UKK 31/10 - 6/11

Under höstlovet fyller vi huset med roliga aktiviteter och spännande kultur - nästan allt med fri entré. Vi lyfter in en skateboardramp i huset och bjuder på workshops i dans och dj:ande. Vi bygger en undervattensvärld tillsammans med Anna-Karin Brus och kollar på streetdans av bästa snitt i föreställningen TUGG.

Så kom och skejta, dansa, skapa och spela skivor hos oss på UKK!

KULTURLOVSAKTIVITETER PÅ UKK:

UKK går under vattnet - Skapa med konstnären Anna-Karin Brus
Måndag 31 oktober – torsdag 3 november 12.00 – 16.00,
Foajé plan 2
Det har blivit höst och på Uppsala Konsert & Kongress bygger vi om till en undervattensvärld tillsammans med konstnären och konstpedagogen Anna-Karin Brus. De stora fönsterglasen blir vårt akvarium när vi med hjälp av lera skulpterar ett korallrev med helt nya växter och djur. Fina och fula fiskar, krabbor, räkor, snäckor, växter, magikarps och anemoner, bara fantasin sätter gränser. Kom och hjälp oss, alla är välkomna!

TUGG – Dansföreställning
Onsdag 2 november 18.00, Sal B, entré: 100 kr

Koreografi av Viktor Fröjd, är en häftig och engagerande föreställning med fem streetdansare på scenen. Inspiration från popping, hiphop, house, och samtida dans. Arrangör: Uppsala Konsert & Kongress i samarbete med Kultur I Länet

Market: Skejta, dansa och dj:a!
Lördag 5 november 11.00-17.00, Sal D. Fri entré.

Vi tar in en skateboardramp i huset, du kan lära dig spela skivor tillsammans med Sofia3ll3, workshops och föreställningar i streetdance. Ät en smaskig brunch och mingla runt!
Arrangörer: Uppsala Konsert Kongress i samarbete med Enköping Extremsport, Allaktivetshuset Sensus Uppsala, Uppsala Dansakademi.

WORKSHOPS:

Workshop i Streetdans med TUGG
2 november 15.00, plan 3, ingen föranmälan. Fri entré.
Workshop med DJ Akilles
2 november 17.00-18.00, plan 3, ingen föranmälan. Fri entré.
Skateboard: Skejta på UKK (med instruktörer på plats!)
5-6 november 11.00-17.00, Sal D. Fri entré.
Workshops: Streetdance
5-6 november 12.00, 13.00, 14.00, 15.00, Sal D. Fri entré.
Workshops med DJ Sofia3ll3
5-6 november 12.30, 13.30, 14.30, Sal D. Fri entré.

• höstlov
  • unga
  • barn
  • gratis
  • konst
  • workshop
  • skateboard
  • dj
  • dans

• Stockholm

Uppsala Konsert & Kongress är mötesplats för kulturliv, företag och organisationer. Här arrangeras konserter, föreställningar, kongresser, konferenser, event och banketter. I de olika konsertsalarna framträder internationella, nationella och lokala artister inom alla musikaliska genrer. Vår ledstjärna är att med ett programutbud som präglas av mångfald och hög kvalitet välkomna alla.

#uppsalakonsertkongress