Uppsala Konsert och Kongress AB byter vd

Styrelsen för Uppsala Konsert & Kongress AB beslutade vid sitt sammanträde på onsdagen att entlediga Magnus Bäckström från tjänsten som vd för bolaget.
- Detta är slutet på en diskussion som pågått under hösten 2013 gällande bolagets inriktning de närmaste åren, säger styrelsens ordförande Magnus G. Graner (m).
- Diskussionen har visat att styrelse och vd har olika syn i den frågan och det naturliga är då att gå skilda vägar. Uppsalaborna har all anledning att vara mycket tacksamma för det arbete Magnus Bäckström utfört under 10 år med att bygga upp Uppsala Konsert & Kongress AB till den fantastisk anläggning den är idag, säger Magnus G. Graner.

Som tillförordnad vd har styrelsen utsett Linda Elfving Bovin, idag Food & Beverage Manager i bolaget. - Det är med stor ödmjukhet som jag nu under en period tar över som tillförordnad vd för Uppsala Konsert & Kongress AB. Under mina 7 år på Uppsala Konsert & Kongress har jag arbetat 5 år i ledningsgruppen och har därför stor insyn i verksamhetens alla grenar. Uppsala Konsert & Kongress står inför ett antal förändringar och det ska bli stimulerande att få inleda det uppdrag som styrelsen har givit mig förtroendet att utföra, säger Linda Bovin.

För frågor hänvisas till:

Magnus G. Graner, Styrelseordförande Uppsala Konsert & Kongress AB, telefon 070 604 44 23

Linda Bovin, tf vd, Uppsala Konsert & Kongress AB, telefon 0761280472

• styrelse