Kaseya ser till att kassorna på Coop i Bohuslän-Älvsborg fungerar

Sedan 2005 har mjukvarudistributören Upstream Software och Konsumentföreningen Bohuslän-Älvsborg (KBÄ) samarbetat kring e-postlösningar. Nu förstärks samarbetet ytterligare när KBÄ väljer det automatiserade IT-driftsverktyget Kaseya för att administrera sin infrastruktur.

KBÄ väljer IT-managementverktyget Kaseya för att administrera sin IT-infrastruktur. Verktyget ger föreningen en central tillsyn och full kontroll över alla arbetsstationer, servrar samt kassorna ute i butikerna. Detta oberoende av var datorerna befinner sig eller vilken typ av uppkoppling de har. För KBÄ:s IT-avdelning innebär detta minskade kostnader för både programvara och administration, mindre restid för IT-teknikerna, samt en säkrare IT-miljö.

- Det var enkelt att komma igång och mycket ingår som standard i Kaseya. Totalt 9 olika punktlösningar har vi tagit bort. Konsolen är dessutom tillgänglig var man än befinner sig, bara det finns Internet och en webbläsare. Skriptning som kan ta mycket tid, går snabbt och smidigt. Vi får total kontroll på installationer, licenser och patchar. Och med flexibel schemaläggning av jobb och installationer så har kvällsarbete nästan försvunnit, säger Niclas Hultberg, IT-ansvarig för Konsumentföreningen Bohuslän-Älvsborg.

- Självklart är jag mycket glad över att KBÄ väljer Upstream som leverantör. Vi har lång erfarenhet av att leverera effektiva lösningar till stora IT-avdelningar och det har vi använt oss av när vi presenterade Kaseya för KBÄ. Vi visar återigen på vår styrka, att erbjuda en kostnadseffektiv och smart lösning, säger George Brontén, VD för Upstream.

Om Konsumentföreningen Bohuslän-Älvsborg
Vi utvecklar Coop Nära, Coop Konsum, Coop Forum och Coop Bygg i Bohuslän, Dalsland och Västergötland. Med 87 000 ägare och 28 butiker har vi kunderna i fokus och maten i centrum.

Om Kaseya
Kaseya är en global organisation som utvecklar mjukvara för automatiserad IT-drift för IT-konsulter och IT-avdelningar hos statliga och privata organisationer. Plattformen gör det möjligt för IT-proffs att enkelt och effektivt drifta och underhålla IT-infrastrukturer på distans, via ett centralt webbaserat verktyg. Kaseyas teknik är licensierad för över tre miljoner datorer globalt. Företaget grundades 2000, är privatägt och har kontor på alla kontinenter.

Om Upstream
Upstream hjälper IT-proffs att bli mer effektiva och lönsamma. Erbjudandet består av mjukvarulösningar, affärskoncept, affärskonsultation och utbildningar som utmanar status quo. Kundbasen består av IT-konsulter och systemintegratörer och IT-avdelningar i de nordiska länderna. Företaget grundades 1998, är privatägt och har sitt säte i Stockholm.
www.upstream.se.

Niclas Hultberg, IT-ansvarig Konsumentföreningen Bohuslän-Älvsborg