Pressmeddelande -

Nu kan du få varor överlämnade direkt till bilen i unikt samarbete mellan urb-it och Volvo Cars

Volvo Cars och urb-it tar online-handeln till nästa nivå genom att erbjuda överlämning av dina köp direkt till din Volvo-bil, inom två timmar. Volvo Cars är därmed första bilvarumärket i världen som kan erbjuda överlämning direkt till bilen.

urb-it är tjänsten som förra året revolutionerade handeln. Detta genom att erbjuda personlig överlämning av varor beställda online där och när du vill, inom en timme i Stockholms innerstad.Det unika samarbetet mellan Volvo Cars och den svenska start-upen gör att Volvo Cars kan utveckla sin beprövade tjänst för leverans direkt till bilen. Samarbetet omdefinierar även hur vi ser på leveranstjänster och hur vi kan använda våra bilar.

”Vi har alla fått telefonsamtal på jobbet från bud som försöker leverera paket när ingen är hemma. Med överlämning direkt till bilen kan vi på ett effektivt sätt göra bilen till en leveransadress. Genom att ge ut en engångsnyckel till urbern som överlämnar varorna kan vi minska risken att leveransen misslyckas”, säger Björn Annwall, Senior Vice President Marketing Sales och Service på Volvo Car Group.

Under en testperiod kommer Volvo Cars att lägga till urb-it till sin tjänst för leverans till bilen i Stockholm. Tjänsten kommer sedan att tillgängliggöras för fler Volvo-ägare i takt med att urb-it expanderar till fler europeiska städer under 2016 och över 200 städer runt år 2025.

”Att handla med urb-it är banbrytande bekvämt och helt på kundens villkor. Du shoppar online från en urb-it-ansluten butik och väljer att få dina varor överlämnade till din Volvo. Överlämningen kan antingen ske en förbestämd tid som passar dig, eller så snabbt som möjligt. Du kan följa ordern på din mobil och hela vägen ha kontakt med urbern som överlämnar dina varor”, säger Mats Forsberg, VD på urb-it.