​Urb-it inleder samarbete med Cervera, Adlibris, Hope och Sandqvist

Nu inleder det svenska techbolaget Urb-it ett samarbete med Cervera. Samtidigt ansluter sig även de svenska bolagen Adlibris, Hope och Sandqvist till tjänsten.

Urb-it har sedan starten 2014 etablerat sig inom retail i Stockholm, London och Paris där plattformen har fungerat som en förlängd försäljningskanal mellan butiker och kunder. Nu kopplar Urb-it ihop sig med fler företag inom retail där syftet är att hitta nya möjligheter till kommunikation mellan konsumenten och den fysiska butiken, något som Cervera ser stor potential i.

- Gränsen mellan e-handel och fysisk handel suddas ut och nu vill kunden ha möjlighet att handla där den vill, när den vill och hur den vill. Kundens upplevelse är viktigast för oss och Urb-it möjliggör ett nytt sätt att bemöta konsumenter på, utifrån nya beteenden och behov, säger Pelle Pettersson Head of omnichannel & e-commerce på Cervera.

Urb-its plattform fungerar som en Omni-kanal genom att förena separata kanaler som konsumenten använder sig av, både online och offline. Föreningen av flera separata kanaler i köpprocessen möjliggör en konsumentinriktad shoppingupplevelse helt utifrån kundens behov. Omni-kanalen ser till att konsumenten får rätt erbjudande, information, pris och produkt vid rätt tillfälle. Något som optimera både för kund och återförsäljare.

- Vi är otroligt stolta över att inleda dessa samarbeten. Vi vill fortsätta växa som en digital försäljningskanal till den fysiska butiken och det känns fantastiskt att kunna göra det tillsammans med spännande svenska bolag, säger Celine Fierro marknadschef på Urb-it.

• Stockholm

Urb-it är ett helt nytt sätt att handla. Lika bekvämt som att handla online, men lika snabbt som att handla i butik.

Urb-it är ett nytt och bekvämt sätt att shoppa. Lika enkelt som att handla online och lika snabbt och personligt som att handla i butik. Med Urb-it kan du shoppa online och få varan personligt överlämnad exakt dit du vill direkt. Helt på dina villkor. För mer information, besök: www.urb-it.com