Pressmeddelande -

Urb-it och Volvo växlar upp samarbetet med returer i bagageluckan och integrering i Urb-its app

Nu växlar Volvo upp samarbetet med retail techbolaget Urb-it AB (publ) där Volvos kunder kan göra returer av onlineköp via bagageluckan. Partnerskapet initierades 2016 då det blev möjligt att via utvalda Urb-it anslutna retailers shoppa produkter och få dem överlämnat till sin Volvo, utan att befinna sig i bilen. Det utvecklade samarbetet innebär också att man via Urb-its app också kan shoppa hela Urb-its sortiment och välja sin Volvo som leveransplats, direkt i Urb-its miljö.

”Efter ett lyckat samarbete är vi redo att ta nästa steg för att hitta fler spännande lösningar tillsammans. Kombinationen av tekniska framsteg i våra bilar och Urb-its plattform skapar innovation som förenklar våra kunders vardag”, säger Anders Lundh, Business Developer Connectivity på Volvo Car Group.

Med en engångsnyckel blir det möjligt för urbern som hanterar returen att få tillgång till Volvons bagagelucka för att hämta och sedan slutföra returen hos ett postkontor.

”Konsumenterna efterfrågar enklare sätt att hantera returer för att spara tid och vi strävar alltid efter att bygga en tjänst som möter konsumenternas nya beteenden och behov. Att göra detta tillsammans med svenska Volvo känns såklart extra roligt”, säger Celine Fierro, marknadschef på Urb-it.

Samarbetet mellan Urb-it och Volvo prisades som motorbranschens mest innovativa lösning förra året då de digitala nycklarna möjliggör en shoppingkanal helt på kundens villkor.

Om Urb-it

Urb-it är ett helt nytt sätt att handla. Lika bekvämt som att handla online, men lika snabbt som att handla i butik.

Urb-it är ett helt nytt sätt att handla online! Du handlar enkelt i appen och får din vara direkt, eller när det passar dig. Oavsett om du är hemma i soffan, på kontoret, lunchcaféet eller gymmet får du din beställning personligt överlämnad. Precis där du är. Dessutom kan du hålla kontakt med din urber och följa varans väg till dig via din mobil. Att handla med urb-it är enkelt, tryggt och bekvämt. Helt på dina villkor!

Om Volvo Car Group

Volvo grundades 1927. I dag är Volvo Cars ett av de mest välkända och ansedda bilmärkena i världen med en försäljning på 534 332 bilar i över 100 länder 2016. Volvo Cars ägs sedan 2010 av kinesiska Zhejiang Geely Holding (Geely Holding). Volvo Cars utgjorde en del av svenska AB Volvo fram till 1999 då företaget köptes av amerikanska Ford Motor Company. 2010 köptes Volvo Cars av Geely Holding.

I december 2016 hade Volvo Cars över 31 000 anställda världen över. Volvo Cars huvudkontor och produktutvecklings-, marknadsförings- och administrationsavdelningar finns i huvudsak i Göteborg. Volvo Cars kinesiska huvudkontor ligger i Shanghai. Företagets huvudsakliga bilfabriker finns i Göteborg, Gent (Belgien) och Chengdu och Daqing (Kina), medan motorerna tillverkas i Skövde och Zhangjiakou (Kina) och karosskomponenter i Olofström.