Projekt iValla nominerat till Årets Bygge 2018

Urban Properties bygger tillsammans med omniplan arkitekter ett föränderligt hus helt i trä i Vallastaden (läs mer här) i Linköping. Byggnaden är ca 1 000 BTA med 20 lägenheter och 2 lokaler. Konstruktion är skapad för att vara föränderlig och fungera över tid. Alla innerväggar kan flyttas och alla installationer mm går i ett installationsgolv vilket möjliggör att kök och badrum kan flyttas och rummen kan disponeras om fritt beroende på vilka lägenhetstyper och trender som gäller vid varje given tidpunkt.

"Det känns fantastiskt att nomineras till priset "Årets Bygge 2018". Dels för att man uppmärksammar ett tekniskt intressant och nytänkande hus och dels för att vi visar att man kan finansiera och genomföra innovativa, roliga och arkitekturellt spännande projekt även i dagens marknad om man vill" säger Didrik Holm på Urban Properties.

Svensk Byggtjänst och Byggindustrin håller en gala på Cirkus i Stockholm den 19 mars 2018 när vinnaren annonseras.

• Stockholm