Hemkommen efter lanseringsresa i Kina

Kom idag hem från en hektisk resa i Kina. Åkte med min fru och min 16 månaders son. Hade ursprungligen hoppats på lite mer semester med familjen, men det blev istället att släcka bränder, fixa med eventet samt att träffa våra viktigaste kunder. Som tur var hade vi en kinesisk barnflicka som hjälpte oss med Matteus - min 16 månaders son.

Som vanligt är det fullt upp i Kina. Har ju varit där nästa 40 gånger de senaste 5 åren, så jag borde lärt mig. Alla är så hjälpsamma, men språk och kulturförväxlingen gör att allt ändå tar en sådan tid.

Försäljningsmässigt gick resan super. Vi har redan innan lanseringen sålt över 100 000 hörlurar och våra partners tror verkligen på våra produkter - och vi tror på deras förmåga.

Tyvärr har det varit lite grus i maskineriet för produktionen, men efter mkt slit - främst från mina design kollegor på Syntes Design och min kollega Daniel - så börjar det ordna upp sig.

Roligt var att en av mina investerare och hans familj följde med på lanseringseventet. Blev riktigt skoj. Även Petter (rapparen) och hans kollega Storken var med. Vi blev ett riktigt skönt gäng som väckte uppmärksamhet i Beijing. Även min Indiska Urbanista represenetant kom till Beijing för att närvara och inspireras.

Även om det är skönt att ha kommit hem, så längtar jag redan tillbaka. Denna kämsla av entreprenörsskap som finns i Beijing saknar jag i Sverige. Man hjälper och uppmuntrar varandra och möjligheterna är oändliga. Kommer nog åka dit innan sommaren. Blev nerbjuden av vår viktigaste kund att åka till Shanghai, och det vill jag ju inte missa. Var ett tag sedan jag var där.

Nu när Kina är "avklarat" så är det Japan och övriga Europa som är på g. Kommer även göra en ordentlig satsning på den svenska marknaden. Vidare så har vi ju våra andra produkter som vi redan har på marknaden, men även de som är på gång. Skall träffa Syntes Design i morgon.

• Livsstil

• riskkapital