Pressmeddelande -

En av marknadens bästa sporthörlurar uppdateras nu med förbättrad ergonomi och användarvänlighet!

Rio och Boston är Urbanistas mest framgångsrika sporthörlurar och nu har Urbanista gjort ett par justeringar och har därmed tagit hörluren till helt nya nivåer vad gäller ljud och passform!

Rio och Boston har varit storsäljare och är uppskattade för sin tålighet mot vatten och svett samt för sin unika GoFit teknologi som gör att den sitter skönt i örat även vid tuffare aktivitet. Själva designen på hörluren vad gäller sladdar och färger är sig lik, men hörluren har nu fått förbättrad användarvänlighet, ökad friktion och komfort samt vidareutvecklad ergonomi för en än säkrare passform. Hörsnäckan pryds numera av en typ av loop i silikon istället för den tidigare vingen. Silikonet träs enkelt på och sluter tätt runt ljudhuvudet för bästa komfort och musikupplevelse. Den nya lösningen skapar en ökad friktion för en bekvämare och säkrare användning.

“Det känns bra att vi kunde vidareutveckla en redan så pass bra produkt. Vi har förbättrat användarvänligheten genom den nya GoFit lösningen, den har en något enklare konstruktion och fixerar silikondelen bättre, allt för att ge dig lite extra motivation i din träning. Om du gillade tidigare versionen av Rio och Boston kommer du älska denna!” , Säger ” Säger Daniel Roos, Creative Director på Urbanista

Den nya och förbättrade GoFit lösningen lanseras i början på april.

För mer information eller högupplösta bilder,

Vänligen kontakta Nadine Schultz, marknadschef, Urbanista AB mob. +46739 975 287 eller e-post nadine@urbanista.com

• Telekom

We love cities. The constant inspiration of urban life. Based in Stockholm, Sweden, Urbanista is a brand for active people all over the world. Bringing a fusion of individual design and frontline technology. Wear Your Music! – our earphones collection – is available in over 10 000 retail stores in 60 countries worldwide. Like all our products developed without compromise for everyday use. We design for life in motion.

Anders Andréen

Presskontakt VD VD, försäljning, marknadsföring, ekonomi +46 707 366 088