Pressmeddelande -

​Urbanista mönstermaxar och släpper storsäljaren San Fransico med grafiska sommarfärger

En genomgående trend under våren och sommaren 2016 är härliga grafiska tryck och Urbanista har liksom övriga modevärlden drabbats av mönsterfeber. Urbanista lanserar nu spring summer special edition, fräscha färger i ett nytt unikt mönster på storsäljaren San Fransisco. Det symmetriska mönstret påminner om medelhavets vackra mosaik och sommarens version släpps i färgerna ljusrosa och mintgrön.

Mönster är sommarens trend och vi ville utnyttja den platta kabeln för att experimentera med mönstertryck till denna version. Mönster är något som vi inte tidigare sett mycket av i hörlursvärlden. Det känns som att vi hittade helt rätt när vi ritade detta unikt designade tryck till sommarens special edition, de får en drömma sig bort till härliga stränder och lata dagar vid poolen.” säger Daniel Roos, designer på Urbanista.

Med en enda knapp på fjärrkontrollen styr du både samtal och musik. Med den inbyggda mikrofonen kan du kan ta dina samtal vart du än är. San Fransisico fungerar med Android, iOS och Windows. Sommarens färger Ocean Drive och Pink Paradise blir ett kul komplement till San Fransico familjen som idag finns i 13 färger.

De nya special edition färgerna lanseras mitten på maj.

För mer information eller högupplösta bilder,

Vänligen kontakta Nadine Schultz, marknadschef, Urbanista AB mob. +46739 975 287 eller e-post nadine@urbanista.com

• Telekom

• hörlurar
  • sommartrend
  • sommarfärg
  • san fransisco
  • lifestyle
  • musik
  • mönster
  • trend
  • storsäljare

We love cities. The constant inspiration of urban life. Based in Stockholm, Sweden, Urbanista is a brand for active people all over the world. Bringing a fusion of individual design and frontline technology. Wear Your Music! – our earphones collection – is available in over 10 000 retail stores in 60 countries worldwide. Like all our products developed without compromise for everyday use. We design for life in motion.

Anders Andréen

Presskontakt VD VD, försäljning, marknadsföring, ekonomi +46 707 366 088