Meta Persdotter och Anders Nylander nya ledamöter i Usports styrelse

Meta är idag styrelseledamot i flera bolag inom mode, konfektion och heminredning som Hemtex, Halens, Cellbes och Bubbleroom. Hon har tidigare innehaft ledande befattningar inom handel och konsumentnära branscher, bland annat från IKEA, Stadium, Duka och Svenska Spel varav de två senare som VD.

Anders är idag styrelseledamot i bland annat Atrium Ljungberg och Stiftelsen Electrum. Han har en lång karriär på Atrium Ljungberg (tidigare Ljungberggruppen) bakom sig, senast som VD mellan 2003-2011 där han var drivande bakom utvecklingen av Sickla och Sickla Köpkvarter. Innan dess arbetade Anders med fastighetsutveckling på Stockholms stad. Anders är utbildad civilingenjör.

”Vi är mycket nöjda med att ha knutit Meta och Anders till styrelsen. De har lång erfarenhet av handel och fastighetsutveckling och kommer att bidra med mycket inom bland annat organisation, drift och etablering. Båda har dessutom arbetat länge med bolag i stark förändring.” säger Jonas Engwall, styrelseordförande på Usports.

Mer information har:

Jonas Engwall, styrelseordförande Usports +46(0)70 872 01 64 mail@jonasengwall.se

Kristoffer Ekelund, VD Usports +46(0)70 413 71 83 kristoffer.ekelund@usports.se

• Ekonomi, finans

Sveriges största sportvaruhus med allt inom sport och outdoor. Från golv till tak. Usports priser är de bästa på marknaden, sortimentet det bredaste och varumärkena kända. Du hittar Usports i volymhandelsområden och målgrupperna är familjer och aktiva sportutövare. Att handla på Usports är inte som att handla någon annanstans. Det är en upplevelse.

Jonas Engwall

Presskontakt VD +46708720164