Ser möjligheter för utökat samarbete

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2017 12:46 CET

Från vänster i bild Birgitta Jysky, chef för Intern service och kommunikation på Utbildning Nord, Susanne Wallin, Vd Norrbottens handelskammare och Leif Lahti, direktör för Utbildning Nord.

Idag hade vi besök av Vd:n för Norrbottens handelskammare Susanne Wallin. Restaurangutbildningens kök imponerade på Susanne som själv har långvarig branscherfarenhet från just besöksnäringen och sett många restaurangkök.

– Jag är imponerad av verksamheten och jag är övertygad om att samarbetet mellan Utbildning Nord och handelskammarens övriga medlemsföretag kan utvecklas än mer,

I över 45 år har Utbildning Nord i Övertorneå anordnat yrkesutbildningar för arbetsmarknadens behov för studerande från Finland, Norge och Sverige. Årligen studerar ca 450-500 personer hos oss inom vitt skilda yrkesområden såsom automationsteknik, ekonomi, IT, media, restaurang och storkök, vård, bygg, hantverk,, elteknik, kylteknik, fordonsteknik, plåtteknik och CNC-teknik. Vi har dessutom ca 60 svenska gymnasieelever inom sex olika yrkesprogram. Utbildning Nord har ca 65 anställda i en verksamhet som bedrivs i en kreativ och mångkulturell miljö. Utbildning Nord är certifierade enligt IS0 9001-2008. Mer information om oss hittar du på www.utbnord.se

Kommentarer (0)