UR Samtiden direktsänder från Bok & Bibliotek 2012

UR Samtiden direktsänder från Bok & Bibliotek 2012 i Kunskapskanalen och på webben via UR Play. Ett tiotal seminarier sänds varje dag med start kl. 10.00.

Bok- och biblioteksmässan 2012 hålls den 27 – 30 september och UR Samtiden sänder ett flertal seminarier varje dag. Bland dessa återfinns bland andra seminarierna Konsumtion ur ett hållbarhetsperspektiv med bl.a. författaren Nina Björk och Hon, han, hen – barnböcker utan kön där bl.a. barnboksförfattaren Stina Wirsén diskuterar användandet av olika genus.

Ytterligare några seminarier som sänds är Vargas LIosa om kulturens spel där nobelpristagaren i litteratur 2010 pratar om kulturens betydelse, Om Hammarskjöld blev mördad med förre ärkebiskopen KG Hammar och Sveriges Radios avgående vd Mats Svegfors samt Hur lär man ut tolerans? med författaren Christer Mattsson och Margot Wallström, tidigare FN:s särskilda representant för att bevaka kvinnors utsatthet i krig.

För samtliga sändningar av seminarier – dagar, tider, innehåll och medverkande – se bifogat dokument.

www.ur.se/samtiden www.ur.se/play