Start för ny litteraturserie i Kunskapskanalen

Nu börjar Kunskapskanalens nya daglig programserie där facklitteraturen står i fokus. En bok, en författare lyfter fram den rika och fantastiska utgivningen av svensk och utländsk facklitteratur – måndag till fredag! Vad säger Wanja Lundby-Wedin om jämlikhet? Hur goda vänner var Kurdo Baksi och Stieg Larsson egentligen? Vad vet vi om Palestina/Israelkonflikten?

Tv-serien En bok, en författare tar nu en ny riktning och vänder sig till de som är intresserad av facklitteratur inom vitt skilda områden som t ex media, biografier, historia, politik, samhälle, naturvetenskap, konst och kultur. En halvtimme om dagen, fem dagar i veckan, året runt sänder Kunskapskanalen en intervju med en författare om en aktuell bok.
Först ut är Marianne Rundström som intervjuar Kurdo Baksi om hans bok Min vän Stieg Larsson. På tisdag är det Sharon Jåma som intervjuar Stig Hansén om Wallraff-en biografi. Onsdag är det Max Landergård som intervjuar Johan Hakelius om hans bok Döda vita män och på torsdagen intervjuar Mats Svegfors Annika Borg om Bibeln på mitt sätt. Veckan avslutas med fredagens intervju då  Anita Kratz samtalar med Wanja Lundby-Wedin om hennes bok Alla tjänar på jämlikhet.

En bok, en författare startar måndagen 18 januari 2010 klockan 19.00 i Kunskapskanalen

• Massmedia