Youtube-stjärnor och bloggare i ny humorserie om demokrati

I UR:s nya humorserie Tänk till med Ison, Emilia och Tiffany möter vi några av Sveriges mest populära bloggare och Youtube-stjärnor. Programmet sänds måndag-torsdag i P3 och tar sig an de frågor som är aktuella för förstagångsväljaren.

Imorgon är det premiär för Tänk till med Ison, Emilia och Tiffany i P3. I tio veckor framöver får tio kända gäster uppdraget att sätta demokratiska frågor och dilemman på kartan. Programmet vänder sig främst till förstagångsväljare och tar upp aktuella valfrågor som exempelvis sjukvård, miljö och utbildning. Det bjuds också på busringningar och pranks med dold kamera som läggs upp på Youtube.

Medverkar gör bl a bloggarna Andreas Wijk och Foki, Youtube-stjärnan Tora Sparkles samt Fanna Ndow Norrby som driver Instagramkontot Svart kvinna.

Programledare: Ison Glasgow, Tiffany Kronlöf och Emilia Melgar.

Seriestart: 7 juli 17.06 i P3

V28 - Andreas Wijk, Tema: Alkohol V29 - Jamal JC (Jamal Chaaban) Tema: Jämlik skola V30 - HanaPee (Hanna Persson) Tema: Kroppsideal och sexism V31 - Daniel Paris (Daniel Afshinnejad) Tema: Miljöångest V32 - Lisa Tellbe Tema: Internet V33 - Tora Sparkles (Tora Pleje) Tema: Försörjning V34 - Tejbz (Tobias Öjerfalk) Tema: Sjukvård och försäkring V35 - Fanna Ndow Norrby Tema: Diskriminering V36 - Foki (Anchisa Soirak) Tema: Förebilder och påverkan V37 –Filip Winther

• ungdomsprogram
  • public service