Datum är spikat: Utopia invigs den 26 mars 2015

Den 26 mars invigs den sista etappen av Utopia i Umeå och det utlovas en storslagen invigning. Under fyra dagar kommer Utopia att försöka leva upp till devisen att allt är möjligt.

Det är åtta nya butiker och restauranger som slår upp dörrarna för umeåborna den 26 mars. Bland annat Naked Juicebar, Espresso House, H&M Home och Newyorker, men också klädbutiken Nicole som hållit stängt under ombyggnationen. Dessutom öppnar USM sin nya träningsanläggning under vårvintern.

Espresso House är Sveriges största coffee shop-kedja. Deras coffee shop i Utopia blir deras första etablering i Umeå, och placeringen blir intill det öppna atriet. Rekrytering av bland annat platschef till Utopia är redan påbörjad. Espresso House erbjuder förstås kaffe men också andra varma drycker, kalla drycker, bakverk, mackor och sallader.

Naked Juicebar är ett grab & go-koncept som erbjuder färska juicer, smoothies, luncher och naturliga snacks. Allt med förkärlek för naturliga, nakna råvaror.Försäljningen sker från små och effektiva enheter i framförallt köpcentrum över stora delar av Sverige. I Utopia kommer man att hitta Naked Juicebar på entréplanet. Naked Juicebar har påbörjat rekrytering av franchisetagare som kommer att driva enheten.

Utopia kommer att omfatta 19 000 kvadratmeter med ungefär 55 butiker och restauranger.

—Det känns otroligt spännande och roligt att äntligen få inviga Utopia i dess fulla prakt. Den tredje och sista etappen av Utopia som öppnar nu i mars är väldigt spännande och utmanande rent arkitektoniskt, säger Håkan Martinell på Balticgruppen Fastighet AB. Det öppna atriet har en generös volym med en takhöjd på drygt 20 meter och ett enormt torg som bjuder in till möten.

För ytterligare information kontakta centrumkoordinator Mia Eskilsson:

Tel: 090-144 644, mia.eskilsson@balticgruppen.se

• Livsstil

• utopia umeå
  • balticgruppen

Utopia ligger i kvarteret Forsete som ägs och utvecklas av Balticgruppen AB. Balticgruppen äger, utvecklar och förvaltar fastigheter i Umeå sedan 1987. Affärsidén är att identifiera intressanta objekt och utveckla koncept, lokallösningar och miljöer som redan från start svarar mot hyresgästernas behov. Lika viktigt är att konceptlösningen stödjer hyresgästernas och närsamhällets fortsatta utveckling. Det är också förutsättningen för Balticgruppens egen utveckling.

Mona Lidén

Presskontakt Centrumledare Utopia 090-144644