Pressmeddelande -

Smak av södern i Utopia när Texas Longhorn öppnar sin första restaurang i Norrland.

Nu är det klart att restaurangkoncepten från Asien, Grekland och Italien kommer att få sällskap av smakrikt kött, burgare och ribs från Texas när den nya foodcourten i Utopia öppnar. Det är den omtyckta kedjan Texas Longhorn som blir foodcourtens fjärde restaurang.

Texas Longhorn är en franchisekedja som funnits i Sverige sedan 1994 och idag har man ett 20-tal restauranger från Malmö till Gävle. Restaurangen i Utopia blir därmed den första norr om Gävle.

- Att etablera en Texas Longhorn lite längre norr ut har länge varit en dröm säger Anders Holmberg, ansvarig franchisetagare för den nya restaurangen. Men det gäller att det är på rätt plats och i rätt miljö. Den nya gallerian Utopia mitt i Umeå har precis det vi letat efter, det känns verkligen som om vi äntligen hittat helt rätt!

Anders Holmberg är rutinerad och har lång erfarenhet av att driva verksamheter i Umeå. Han har tidigare drivit allt från Sibylla till café. Med Texas Longhorn vill Anders bjuda på smaker från både USA och Mexico när det bästa från konceptets två erbjudanden, Texas Longhorn Steakhouse och Burger & Deli, kommer att serveras.

- Spännande mat, god dryck och avspänt umgänge är centrala delar av den upplevelse vi vill skapa i Utopia och det är därför mycket roligt att kunna erbjuda våra gäster ytterligare ett fantastiskt matkoncept i vår foodcourt säger Håkan Martinell, VD Bal- ticgruppen Fastigheter. Att Texas Longhorn väljer att etablera sin första restaurang i Norrland hos oss känns väldigt bra. Nu har vi den blandning som behövs för härliga matupplevelser.

Foodcourten i Utopia kommer att innehålla fyra olika matkoncept. Klart sedan tidigare är Ricemarket med asiatisk inriktning, Grekiska kolgrillsbaren med vällagad grekisk mat och Basilika med favoriter från Italien.

- Umeå är en stad med energi och stark framtidstro och jag känner mig hedrad av att få vara en del av denna nya, fantastiska plats mitt i stadens hjärta, avslutar Anders.

• Livsstil

• balticgruppen
  • utopia umeå

Utopia ligger i kvarteret Forsete som ägs och utvecklas av Balticgruppen AB. Balticgruppen äger, utvecklar och förvaltar fastigheter i Umeå sedan 1987. Affärsidén är att identifiera intressanta objekt och utveckla koncept, lokallösningar och miljöer som redan från start svarar mot hyresgästernas behov. Lika viktigt är att konceptlösningen stödjer hyresgästernas och närsamhällets fortsatta utveckling. Det är också förutsättningen för Balticgruppens egen utveckling.

Mona Lidén

Presskontakt Centrumledare Utopia 090-144644