Utopia öppnar plan 2 med nya butiker

Ett år efter att Utopia Shopping i centrala Umeå invigdes är det
äntligen dags för nästa etapp. Under hösten öppnar ytterligare fem butiker i
Utopia.

Den 23 oktober öppnas andra våningen på Utopia, från JC ända till andra delen av fastigheten med entré från Vasagatan/Kungsgatan. Där möts besökarna av en ny rulltrappa till andra
våningsplanet och tillgängligheten ökar ytterligare med nya hissar mellan våningarna.

Butikerna som öppnar på plan 2 den 23 oktober är modebutikerna Cubus och DEA Axelssons samt skobutikerna Din Sko och Scorett. Redan den 26 september flyttar Tiger of Sweden till Utopia och öppnar sin butik på gatuplan Kungsgatan mellan Apoteket och Saedens.

—  Det här innebär att alla butiksytor är uthyrda på
plan 2, vilket vi förstås väldigt nöjda med, säger Håkan Martinell på Balticgruppen. Vi känner att det finns en stor förväntan från Umeåborna både på den här etappen och inför nästa, och det finns också ett stort intresse för att etablera sig i Utopia.

Den tredje och sista etappen av Utopia Shopping öppnar som planerat under våren 2015. Det är den största etappen och den omfattar hela 6 656 kvadratmeter. Hyresgäster som är klara för etapp 3 är
bla. O´Learys, USM och Newyorker.

centrumkoordinator Mia Eskilsson:

Tel 090 – 14 46 44

Mia.eskilsson@balticgruppen.se

• Livsstil

• utopia umeå
  • balticgruppen

Utopia ligger i kvarteret Forsete som ägs och utvecklas av Balticgruppen AB. Balticgruppen äger, utvecklar och förvaltar fastigheter i Umeå sedan 1987. Affärsidén är att identifiera intressanta objekt och utveckla koncept, lokallösningar och miljöer som redan från start svarar mot hyresgästernas behov. Lika viktigt är att konceptlösningen stödjer hyresgästernas och närsamhällets fortsatta utveckling. Det är också förutsättningen för Balticgruppens egen utveckling.

Mona Lidén

Presskontakt Centrumledare Utopia 090-144644