Han har arbetat med Whitney Hoston, Barbara Streisand och Al Green

"Music at the view" med Cyndee Peters & Friends gästas av Grammy artister som Kirk Whalum och John Stoddart

3 och 4 juli på Utsikten Meetings i Nynäshamn

Jazz Soul Gospel Blues Country och Calypso

Kirk Whalum, musikaliskt begåvad amerikansk Jazzsaxofonist och låtskrivare med totalt 8 Grammisnomineringar är gästartist på Utsikten Meetings. Hotellet har premiär för sitt unika musik koncept där musiken i högsta gradger en levande känslaenda in i varje minstacell.

Kirk Whalum har spelat in en rad kritikerrosade soloalbum och film-soundtracks. Han har arbetat med artister som Whitney Houston, Willie Norwood, Babyface, Nancy Wilson, Yolanda Adams,Take 6, Bebe & CECE Winans, Al Green med flera.

Han har också arbetat med ett antal film-sound-tracks blandannat för The Prince of Tides, The Bodyguard, Grand Canyon, Boyz i Hood.

Philadelphia-födda, John Stoddart, är utan tvekan USA största unga talang. En stor artist, kompositör och instrumentalist. Han började sin musikaliska utbildning vid 13 års ålder, och 1993, har en fil kand-examen i piano och Voice från Columbia Union College i Takoma Park, Maryland. John har ett eget framgångsrikt produktionsbolag Urban Junction East, och han har arbetat med artister som: Celine Dion, Wintley Phipps, Sandi Patty, Darin Atwater och Symphony, Will Downing.

Johns sammarbete med Saxofonisten Kirk Whalum har gett dem flera Grammisnomineringar för "Best Pop Instrumental Performance.

Kirk Whalum Band kommer att spela på Utsikten Meetings i Nynäshamns den 3 juli och 4 juli

Fredagen den 3 julikl 21.00

Kirk Whalum Band featuring John Stoddart
Sharon Dyall & Tommy Berndtsson - Another Angle