Ny VD/Country Director på VAASAN Sverige fr o m 1 mars

Johanna Nilsson har utsetts till ny VD/Country Director på VAASAN Sverige AB och tar den 1 mars 2014 över efter nuvarande VD/Country Director, Jonas Åberg.

Jonas Åberg antar nya utmaningar utanför koncernen. Johanna Nilsson har under tre år arbetat som Marknadsdirektör i företaget och dessförinnan arbetat som konsult samt Marknads- och kommersiellt ansvarig för välkända konsumentvarumärken på olika företag.

VAASAN Sverige ingår i VAASAN Group som är en ledande aktör inom bageri industrin i Norden och Baltikum. VAASAN Sverige omsatte ca 800 miljoner SEK 2012 och har 80 anställda. Huvudkontoret är beläget i Årsta, Stockholm.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Malin Gullberg Söderbäck HR Manager

Malin.soderback@vaasan.com

• Livsstil, mode, fritid

VAASAN Sverige AB ingår i den internationella bagerikoncernen VAASAN Group med säte i Finland. Vaasan Sverige AB, med huvudkontor i Stockholm, arbetar under varumärkena Bonjour samt Finn Crisp. Vaasan Sverige är sedan drygt 25 år tillbaka en ledande aktör inom bake off i Sverige och kunderna återfinns inom dagligvaruhandeln, servicehandeln och foodservice sektorn.

Vaasan-koncernen är det största bageriföretaget i Finland och Baltikum, den näst största knäckebrödsproducenten i världen och en ledande producent och leverantör av bake off produkter i Norden. Vaasan - koncernen omfattar Vaasan Oy i Finland, AS Leibur i Estland, A/S Hanzas Maiznicas i Lettland, UAB Vilniaus Duona i Litauen samt Vaasan Sverige AB i Sverige och Vaasan Norge A/S i Norge. Koncernens omsättning uppgick år 2012 till ca 412 miljoner euro och personalstyrkan till ca 2800 personer.

Läs mer på

www.vaasan.se