Väsby Stöd och Omsorg 12-17 augusti

Traditionsenligt inleder Väsby Stöd och Omsorg höstprogrammet i Väsby Konsthall. Konstnärerna är personer med funktionsnedsättning som deltar i Upplands Väsby kommuns olika dagliga verksamheter. Två av verksamheterna, Ateljé Tygtryck och Väsby Snick, är grannar till Konsthallen och vi besöker gärna varandra.

Vernissage söndag 12 augusti kl 12-16. Livemusik vernissagedagen kl 13. Fri entre. Utställningen pågår tom 17 augusti, öppet 12-16.

"I år har vi extra mycket fokus på återbruk. Under årets utställning kan du därför passa på att förnya din garderob på ett miljösmart och roligt sätt. Ta med dig upp till fem hela och rena plagg. För varje plagg du lämnar får du en biljett och kan välja ett nytt plagg."

Varmt välkomna!