Så hittar du resan i sista minuten!

Nu är regnet och rusket tillbaka och många har precis påbörjat sin semester. Regnet och kylan i juni skapade rusning efter resor utomlands i sommar och många arrangörer har de senaste veckorna talat om rekordförsäljning och att flera resmål är slutsålda i juli. Men än är det inte för sent att boka. Vill du komma iväg på utlandssemester i juli så är det fortfarande fullt möjligt, förutsatt att du kan vara flexibel med såväl datum som destination och reseform. Tobias Larsson, chefredaktör på Resemagasinet Vagabond ger sina bästa tips:

- Tänk andra resmål än vad alla andra gör. Istället för Barcelona och Nice, tänk Valencia och Marseille. Istället för Kroatien, Spanien och Grekland tänk Cornwall, Island eller Thailand. Vädret är inte riktigt lika bra i Thailand på sommaren som på vintern, men det är betydligt bättre än vad många tror.

- Tänk på att chanserna att komma iväg ökar om du kan snickra ihop din egna resa, från flyg till boende och hyrbil. Kolla lågprisbolagens utbud. Tänk inte bara Ryanair utan också bolag som Norwegian, Airberlin och German Wings. Många av de reguljära flygbolagen har också rabatter så glöm för all del inte av att kolla deras priser heller.

- Är du sugen på en charterresa så finns det faktiskt platser kvar, framförallt till destinationer som inte är så hårt bokade, som t ex Bulgarien och Tunisien. I veckan har dessutom flera av charterarrangörerna mött den ökade efterfrågan genom att släppa fler resor till bland annat Bulgarien, Tunisien, Antalya och Mallorca.

Om Resemagasinet Vagabond

Resemagasinet Vagabond är Sveriges största resemagasin med 188 000 läsare per nummer (Orvesto 2008:1). 2008 vann Resemagasinet Vagabond Svenska Publishing-priset i kategorin specialtidningar. Vagabond utkommer med tio nummer per år och vänder sig till privatresenärer. Magasinet har också en norsk edition.

För mer information, vänligen kontakta:

Tobias Larsson, chefredaktör Resemagasinet Vagabond

08-555 240 08, tobias@vagabond.se