Vagabond officiell partner till Way Out West

Modeföretaget Vagabond och den populära musikfestivalen Way Out West gör en repris på förra årets succésamarbete. Som en del av samarbetet kommer Vagabond att göra en omfattande kampanj i sociala medier samt lansera festivalskor i limiterad upplaga.

För andra året i rad går Vagabond, en av Sveriges största modeexportörer, in som officiell samarbetspartner till musikfestivalen Way Out West. Inför festivalen, som äger rum den 7 till 9 augusti, släpps en kampanjsida där besökare bland annat kan ta del av festivalinspiration och delta i Instagram-tävlingar. Den första tävlingen startar den 19 juni och deltagarna har chans att vinna biljetter till festivalen genom att lägga upp en bild på sitt festivalkit.

Utöver samarbetet lanserar Vagabond limiterade festivalskor för dam och herr. Damskon Dioon kommer i tre olika print och kommer finnas i endast 240 par. Herrskon Philip kommer i två olika print och finns i 120 par. Skorna kommer säljas i Vagabonds egna butiker samt på Vagabond.com.

- Festivalen attraherar en urban målgrupp som passar Vagabonds varumärke och designfilosofi, säger Anna Fahle Björcke, Brand Manager på Vagabond.

Förutom aktiviteter under Way Out West kommer modeföretaget anordna aktiviter samt tävlingar för alla besökare och konsumenter. Artister som är klara för festivalen är bland andra Robyn, OutKast, Icona Pop, The National och Queens of the Stone Age.