Vagabond stolt Way Out West-sponsor för tredje året

Det svenska skomodevarumärket Vagabond förlänger succésamarbetet med Way Out West och går för tredje året i rad in som officiell partner för musikfestivalen. Way Out West, som äger rum i Göteborg 13-15 augusti, räknas till en av Europas populäraste festivaler och under sommaren kommer man tillsammans med Vagabond att kunna ladda upp inför årets upplaga. Tisdagen den 2 juni lanserar varumärket en kampanjsida där man bland annat kan ta del av årets festivalkollektion, Way Out Wests officiella playlist och tävlingar. Först ut är en Instagramtävling, där man genom att posta en bild på sin bästa festival-outfit tillsammans med @vagabondshoes och #winwowtickets15 kan vinna biljetter till Way Out West till sig själv och en vän.

- De senaste två åren har visat att Way Out West är en perfekt arena för oss, både när det gäller målgrupp och filosofi. Vi hämtar mycket inspiration och energi från musikscenen, och Way Out Wests unika atmosfär ger oss möjlighet att både bygga relationen med våra befintliga kunder och möta nya ansikten, säger Anna Fahle Björke, Brand Manager på Vagabond.

Way Out West attraherade förra året drygt 27 000 besökare, och stoltserar i år med en stark line-up som inkluderar bland andra Patti Smith, Pet Shop Boys, First Aid Kit och Beck.

• vagabond shoemakers
  • wow