HEAD Swimming är återigen partner till Vansbrosimningen. Foto: Mickan Palmqvist/Ateljé L-foto

​HEAD Swimming/CBM Produkter AB är återigen officiell partner till Vansbrosimningen

Mellan 2013-2015 var HEAD Swimming/CBM Produkter AB Officiell Partner till Vansbrosimningen, nu går de återigen in i samarbete med Vansbrosimningen.

– Det är med glädje som vi är tillbaka som Officiell Partner till Vansbrosimningen. För oss på HEAD Swimming/CBM Produkter AB var det en självklarhet att försöka få tillbaka det partnerskap vi hade med Vansbrosimningen 2013-2015. Vansbrosimningen är inte bara Sveriges största simtävling, de står också för en aktiv livsstil och det är precis det vi på HEAD Swimming arbetar med, säger Chris Flodén, VD och ägare av CBM Produkter.

En del av helhetsupplevelsen

– Vi ser framemot att återuppta samarbetet med HEAD. Vi har arbetat tillsammans tidigare och vet att HEAD kommer att höja helhetsupplevelsen för våra deltagare, säger Jan Palander, generalsekreterare för Vansbrosimningen.

Det naturliga valet för simmare, triathleter och swimrunners

– För HEAD Swimming Nordic är partnerskapet naturligtvis en del av vårt arbete med att nå ut till fler utövare med våra produkter. Att positionera HEAD som det naturliga valet för såväl nybörjare som elitmotionärer, för simmare, triathleter och Swimrunners. Alla har olika ingångsvärden till varför de ska tävla och olika förväntningar på hur det ska bli. Det är det som gör det så roligt samtidigt som det är utmaningen när jag träffar människor inför och under Vansbroveckan, säger Christian Lindeberg från HEAD.

Chris Flodén, VD och ägare CBM Produkter, 070 816 86 00

Jan Palander, generalsekreterare Vansbrosimningen, 070 372 20 30

Om Head Swimming

HEAD Swimming har genom sina innovativa idéer och produkter med fokus på prestanda, funktion och design, snabbt blivit en av de främsta aktörerna inom simning. Med ett brett sortiment av våtdräkter, simglasögon och simtillbehör har HEAD Swimming allt för dig som simmare, både för bassäng och för öppet vatten.

Vansbrosimningen genomfördes för första gången år 1950 och är idag Sveriges största öppet vattenevenemang med närmare 15 000 deltagare. Utöver sju lopp i simning ingår även tävlingar i swimrun, triathlon och cykel. Vansbrosimningen är sedan 1971 en del av En Svensk Klassiker.