2010 ställer vi växthuset mot väggen!

Utnyttja en trist husvägg, ställ det mot planket eller på balkongen. Odling i väggväxthus är nästa års succé!

I England har det varit trend länge. Detta trädgårdsälskande folk ofta med allt för små trädgårdar hittar alltid lösningar för odlarlusten. Att vi mer och mer vill kunna äta det vi odlat själva gör lusten efter den egna täppan ännu större. Och finns det något underbarare än en solmogen tomat direkt ur växthuset! För att verkligen komprimera odlingsplatsen finns ett antal modeller med kombinerat "potting shed" och växthus. Kompletterat med odlingsbord och hyllor har man sen den optimala platsen för förökning och frösådd.

Gabriel Ash bygger alla växthus och kallbänkar i kanadensisk röd ceder (Thuja Plicata), ett träslag som förblir friskt, starkt och vackert i åratal. Detta utmärkta träslag tillsammans med taknock i aluminium (som samtidigt ger en automatisk öppningsbar ventilation) och takets ytterprofiler klädda med lister i pulverlackerad aluminium tar dig så nära ett underhållsfritt växthus i trä man kan komma.

Hör av er till oss och se alla kommande väggmodeller, från det kompakta odlingsskåpet till vinhus meter efter meter...

• vinterträdgård
  • engelsk trädgård
  • exklusiva växthus

• Utanför Sverige

Vansta Trädgård förvaltar den engelska trädgårdstraditionen som står för funktionalitet och vacker klassisk form. Vår målsättning är att hålla en hög servicenivå och att vara lyhörda för våra kunders visioner och önskemål.

Som är generalagent i Skandinavien för en rad exklusiva varumärken från England: Hartley Botanics viktorianska växthus i aluminium, Gabriel Ash växthus i cederträ, Vale Garden Houses fantastiska vinterträdgårdar och uterum samt Haddonstones trädgårdsinredningar i sten, kan vi hjälpa dig med så gott som alla trädgårdsprojekt.

Berenike Munthe

Presskontakt Delägare och VD VD Marknad +46852027480