Vansta trädgård introducerar världsledande skulpturala urnor för trädgården

Philip Simmonds är en av Storbritanniens ledande designers och tillverkare av stor skulptural keramik. Hans arbete är mycket eftertraktade och finns i trädgårdar, landskap och interiörerer över hela världen. Mönster och foremr i Simmonds unika pjäser har hämtat inspiation från klassisk arkitektoniska former och trädgrådskutur, med en mjuk naturlig färgpalett av jordfärger.

I sin ateljén i Devon tillverkas varje urna med minutiös känsla för detaljer. Hans hantverk är fräscht, ärligt och mycket vackert - egenskaper som gör varje placering till ett utropstecken.

Philip Simmond s krukor beskrivs ofta som något "lugnande", "fredliga" och att tillföra en lugn stillhet till trädgården. Varaktig och tidlös design i världsklass för en vacker trädgård.

Frostsäkert!

Krukorna är gjorda med stengodslera som bränns till 1260 grader. Detta gör urnan ogenomtränglig för vatten och därmed helt resistenta mot frostskador.

Inte en enda av Philips krukor har någonsin fått frostskador, inklusive flera krukor i en trädgård i Tyskland som var opåverkade av en långvarig vinter frysning som nådde minus 20 grader Celsius.

Limited edtition

Simmonds tar regelbundet fram en numrerad serie urnor i begränsad upplaga. Långsamt handgjorda med största skicklighet och omsorg om detaljerna. Tidlösa krukor som representerar en klok investering.

Philip Simmonds

Philip examen från Loughborough College of Art and Design i 1988 med en  examen i Keramik. Sedan  år 2000 driver Simmonds Laurels Pottery, i Wiltshire. Hans handgjorda krukor finns i över 90 samlingar runt om i världen och han har tilldelats Royal Horticultural Society Chelsea Flower Show Award för enastående presentation under 2001 och 2003.

Vansta Trädgård representerar Philip Simmonds för den Skandinaviska marknaden – ur sortimentet eler som unik pjäs för en enskild beställare.

Managing Director
VANSTA TRÄDGÅRD AB

Fax +46 (0)8 582 448 75

• vinterträdgård
  • engelsk trädgård
  • trädgårdsinredning
  • skulptur
  • exklusiva växthus
  • krukor
  • trädgårdsutsmyckning
  • urnor
  • inredning
  • trädgårdsdesign
  • trädgård
  • konsthantverk
  • keramik

Ger trädgårdsälskare i hela Skandinavien det bästa från den engelska trädgårdsvärlden.