HANNA MANNBERG BLIR NY CEO PÅ VAPIANO

Hanna Mannberg har utsetts till ny Chief Executive Officer för Vapiano i Sverige. Hanna kommer närmast från en position som Chief Operations Officer för verksamheten. Utnämningen är en del i en långsiktig satsning och ett förändringsarbete som bolaget just nu genomför.

Hanna Mannberg har varit COO på Vapiano sedan mars 2014. Hon har en gedigen bakgrund inom Operations och HR, senast som Operational Director och HR Director inom Compass Group, där hon började efter att ha varit HR Manager på AON Sweden. Hanna efterträder tidigare CEO och delägare Christian Lagerlöf, som nu blir styrelseordförande.

- Med Hanna får vi en synnerligen engagerad ledare med god kommunikativ förmåga och ett starkt gästfokus. Hennes utnämning är ett viktigt steg i Vapiano strategiska utveckling. Jag ser fram emot att fortsätta att arbeta med Hanna i hennes nya roll och stödja henne och ledningen att uppnå vår vision att sätta People First, att utveckla framtida ledare och rusta unga för arbetslivet, säger Christian Lagerlöf.

- Att få möjligheten att leda Vapiano mot att bli Sveriges bästa arbetsgivare med morgondagens ledare känns oerhört motiverande och jag är mycket glad över förtroendet. Vi är i en spännande fas i vår utveckling och tack vare alla fantastiska medarbetare och ledare på Vapiano, varumärkets attraktivitet och starka position kommer vi kunna bygga tillväxt samt ytterligare förstärka medarbetarnas och gästernas upplevelse av Vapiano, säger Hanna Mannberg.

Hanna Mannberg tillträdde tjänsten den 1 november.

Christain Lagerlöf, Delägare och Styrelseordförande
+46 76 211 95 11, christian.lagerlof@vapiano.se

Charlotte Shingler, Communication and Marketing Manager
+46 73 728 12 80, charlotte.shingler@vapiano.se

VAPIANO IS HOME OF FRESHNESS.

Vapiano är ett internationellt koncept med ett unikt beställningssystem där gästerna styr besöket med ett kort. Pasta, pizza, antipasti och sallad beställs direkt från våra kockar som tillagar alla rätter med färska ingredienser direkt framför gästen. Läs mer om oss på www.vapiano.se