Guld igen till Varbergs Kurort!

Två guld på en vecka! Comwell Varbergs Kurort har tilldelats priset som Sveriges bästa konferenshotell – bara en dryg vecka efter att ha fått utmärkelsen som landets bästa kurort*.

Det är branschutmärkelsen SSQ Awards jury som för andra året i rad har utsett Varbergs Kurort till Sveriges bästa konferensanläggning. Vid sidan av gulddiplom för detta, får Svanenmärkta Varbergs Kurort även ta emot tävlingens hedersomnämnande för sitt miljöperspektiv.

Vd Martin Svensson, Comwell Varbergs Kurort:

”Vi har fått fantastisk respons från våra gäster det senaste året, inte minst för nya Villa Apelviken och alla de möjligheter som finns där. Vi har velat – och lyckats – möta de moderna svenska och internationella konferensernas krav, på allt ifrån teknik och komfort till storlek, flexibilitet och kapaciteten att byta skepnad från möteslokal till showroom, mässhall eller festvåning. Konferenskunden 2011 siktar högt och det triggar oss enormt! Ett pris som SSQ Award – som bygger på både branschkrav och upplevd kundnöjdhet – går rakt in på glädjekontot och sporrar oss att fortsätta möta och överträffa förväntningarna!”

SSQ (Scandinavian Service Quality) Award är en kvalitetsutmärkelse, grundad på gästenkäter, anonyma Mystery Shopper-besök, anonyma gästkontakter, medarbetarenkäter samt miljö- och säkerhetskartläggning. SSQ Award är utvecklat av Better Business, i samarbete med undersökningsföretaget FSR och mötesindustrin samt serviceföretag i Sverige. Prisutdelningen genomförs i samarbete med SHR.

*Tidningen Leva tilldelade Comwell Varbergs Kurort en guldmedalj som Sveriges bästa kurort i nr 2/2011.

För mer information, kontakta:

Comwell Varbergs Kurort

• comwell
  • hotell

• Västra Götaland

Comwell Varbergs Kurort ingår i den skandinaviska koncernen Comwell A/S som totalt driver 12 olika hotell-, spa- och konferensanläggningar i Danmark och Sverige. Det var Comwell som 1992 introducerade spabegreppet på den svenska marknaden. På konferenssidan har koncernen utvecklat möteskonceptet Comwell MeetingDesign™. Comwell Varbergs Kurort och Comwell Aspenäs i Lerum är Svanenmärkta anläggningar. www.varbergskurort.se

Emelie Winroth

Presskontakt Marknadschef +46 702 25 76 47