Känn historiens vingslag i Apelviken

Under juli månad arrangeras kulturhistoriska sommarvandringar i området kring Varbergs Kurort i Apelviken. Vid fem olika tillfällen - med start tisdagen den 2 juli - kommer lokalhistorikern och stadsvandraren Peter Börjesson att bjuda på en guidad kulturupplevelse som riktar sig lika mycket till besökare som till bofasta varbergare.

Deltagarna kommer under en dryg timmes vandring att få höra berättelser om själva hotellet och dess historia och veta mer om stenindustrin och den konsthistoriska anknytningen till området i Apelviken.

Sommarvandringarna är ett utmärkt tillfälle för besökare att få veta mer om området kring Apelviken och för varbergarna att upptäcka en historia som alla kanske inte känner till eller har hört talas om, även om man är bosatt här.

Information om datum, tider och priser finns på www.varbergskurort.se

Terese Asplund, platschef Varbergs Kurort 0340-62 98 59