Aktivitet för medlemmar i Vårdförbundet, onsdagen den 7/7 i Visby

På onsdagskvällen bjuds medlemmar i Vårdförbundet på buffé i Kaptenshuset på Wisby hotell. Med början klockan 17.30 (slut cirka 19.30) äter vi och diskuterar i mindre grupper kring aktuella ämnen. Hela förbundsstyrelsen deltar och kommer bland annat att berätta om: Unga flickors hälsa och villkor – vad vet vi egentligen? Vårdförbundet har i projektet ”Girl Child project” undersökt hur unga flickor ser på livet, hälsan, familjen och samhället. Patientsäkerhetsarbetet, som försvåras av att många är rädda för att prickas eller åtalas. Hur kan vi skapa en öppen och tillåtande kultur som gör det lättare att rätta till fel och brister? Sedan avtalet 1995 är det individuell lönesättning som gäller i Vårdförbundets största avtal och sedan dess har lönerna för medlemmarna i Vårdförbundet ökar snabbare än genomsnittet på arbetsmarknaden. Hur ska vi arbeta vidare? Dessutom är barnsjuksköterskan och forskaren Susann Regber med och berättar om hur man kan stödja barn med övervikt och fetma. Hon forskar i ämnet och arbetar dagligen i det så kallade ”Runda barn-teamet” i Göteborg. Medlemmar som redan vet att de vill vara med på onsdagskvällen får gärna meddela det till Björn Sundin på e-post: bjorn.sundin@vardforbundet.se eller telefon 070-373 18 50. Men egentligen krävs ingen föranmälan: alla medlemmar är välkomna!

• Gotland