Eva Lilja tillträder tjänsten som ny vd för Västerås Marknad & Näringsliv AB

Eva Lilja tillträder idag som ny vd för Västerås Marknad & Näringsliv AB och som näringslivsdirektör i Västerås stad. Eva Lilja har arbetat som näringslivsdirektör i Eskilstuna och nu senast i Örebro.

Eva har lång erfarenhet näringslivsfrågor och ledarskap. Hon har arbetat som universitetsadjunkt och studierektor på Mälardalens Högskola samt varit vd för Idea plant som är ett kluster för företag inom design och kommunikation. Eva innehar flera styrelseuppdrag bland annat som ordförande i Arena För Tillväxt. Närmast kommer hon från Örebro kommun där hon har varit näringslivsdirektör under de senaste fyra åren.

– Jag ser verkligen fram emot mitt nya uppdrag. Här ser jag möjligheten att förena flera av mina tidigare jobb och erfarenheter i ett nytt uppdrag. Det strategiska uppdraget kopplat till kommunledningen och det operativa genomförandet i bolaget är en mix som både är utmanande och stimulerande säger Eva Lilja.

För mer information vänligen kontakta:
Eva Lilja, vd för bolaget Västerås Marknad & Näringsliv AB samt näringslivsdirektör för Västerås stad.

Bo Dahllöf, stadsdirektör, 021-39 11 04

Fotot på Eva Lilja är taget av Magnus Wahman.