Festligheter för hela familjen när Västerås Skärgårdsdagar slår upp tälten vid Färjkajen

21-22 maj blir det familjefest vid Mälaren när Västerås Skärgårdsdagar och en flytande båtmässa arrangeras vid Färjkajen.

Västerås Skärgårdsdagar anordnas för andra året i rad och har i år utökats med en flytande båtmässa vid gästhamnen. - Förra årets Skärgårdsdag blev väldigt uppskattad och eftersom vi vill fortsätta att sätta fokus på båtlivet och aktiviteter kring Mälaren utökar vi med en dag och anordnar en flytande båtmässa i samband med evenemanget säger Jan Johansson, Marknadsföringschef på Västerås & Co.

Ett 15-tal utställare kommer att finnas på plats med båttillbehör och båtar och ett 50-tal begagnade och nya båtar kommer att kunna ses och provköras under dagarna. Det kommer även att finnas möjlighet att prova på en mängd aktiviteter med anknytning till Mälaren.

Delar ur programmet; Turer med RIB-båtar, taxibåten, fartyget Napoleon och med Lowrance Zodiac R.I.B som scannrar Mälarens botten. Testa jollesegling, kajakpaddling och vindsurfingsimulator. Uppvisning av racerbåtar och sjöräddningen. Modevisning med Maria Montazami på Tullhus Terrassen. Ponnyridning, ansiktsmålning, baklucke-loppis och tipspromenad samt visning av gamla vackra träbåtar och gamla bilar. Mattävling med lokala ”kändisar” där Västerås Grillmästare utses samt möjlighet att köpa färsk fisk

Fri entré
Tid: 21-22 maj. Öppettider: 10-16
Plats: Färjkajen och Västerås gästhamn
Björks Buss bjuder på gratis buss till Färjkajen den 21:a maj.

Fullständigt program för Västerås Skärgårdsdagar och avgångstider för bussresor:

Programmet och en karta finns även som relaterat dokument.

Båtmässan arrangeras av Västerås & Co i samarbete med aktörer från näringslivet.

För mer information kontakta:

Annika Nehrer, Projektledare, Västerås & Co, 073-853 58 46

Linda Jonas, PR-ansvarig, Västerås & Co, 021-39 01 14