Magnus Uggla är klar för Västerås Cityfestival

Pressmeddelande   •   Mar 12, 2012 17:00 CET

Nu följer vi upp förra årets succé. Första artisten som är klar för årets festival är den svenska rocklegenden Magnus Uggla. Uggla spelar för Västeråspubliken lördagen den 30:e juni.

Magnus Uggla är den första artist som är klar för Västerås Cityfestival. Festivalen som idag är det den största i sin genre i Mälardalen pågår mellan 28-30 juni och firar i år 20-års jubileum. Festivalpass till scenområdet släpps idag och säljs via Västerås Turistbyrå och via ticnet.se. 50 kr/dag och 150 kr/tredagars pass.

Uggla som inte varit här på många år har varit mycket noggrann i sitt urval av turnéstäder. - Vi känner oss hedrade att han valt Västerås i sin turnéplan säger Annika Nehrer som är festivalens projektledare.

För mer information etc kontakta:

Annika Nehrer, Projektledare, Västerås & Co, 073-853 58 46

Linda Jonas, PR-ansvarig,Västerås & Co, 021-39 01 14

Västerås & Co är en marknadsavdelning inom Västerås stads bolag Etablering Västerås AB. Vårt uppdrag är att marknadsföra den attraktiva destinationen Västerås Mälarstaden och generera tillväxt i form av möten och evenemang, gästnätter, besökare, företagsetableringar och boende i Västerås

Kommentarer (0)

Kommentera