Takida till Västerås Cityfestival

Norrlandsbandet Takida kommer till årets Västerås Cityfestival. Med nya albumet ”All Turns Red” som släpptes i våras, står de på Mimerscenen fredagen den 27 juni.

Bandet från Ånge, Takida med maratonrekord och flera listettor kommer till Västerås Cityfestival. Med mustiga 50 veckors närvaro på Trackslistan och 54 veckor med singeln ”Curly Sue” på Svensktoppen 2008, spelar de samma dag som Hoffmaestro, Dimitri Vangelis & Wyman och Heroic.

Takida är prisade för deras tredje album ”The Darker Instinct” som sålde guld bara fyra dagar efter den släpptes 2009 och ett år senare även prisade ännu en gång då studioalbumet ”The Burning Heart” sålde guld efter två veckor. Listan kan göras lång med fler framgångar med ettor på Digilistan och som ett av 2000-talets bäst säljande rockband.

År 2009 skrev Takida kontrakt med skivbolaget Roadrunner Records där bland andra Nickelback och Slipknot finns bland artisterna.

Biljettinfo

Förköpsbiljetter till Fiskartorget: 50 kr/dag + 10 kr i serviceavgift.

Förköp av festivalpass, som gäller alla tre dagar: 150 kr + 20 kr i serviceavgift. Vid entrén kostar biljetten 100 kr. Biljetterna finns att köpa på Västerås Turistbyrå, Västmanlands Teater och på ticnet.se.

För mer information och ständiga uppdateringar se hemsidan och vår Facebooksida: vasterascityfestival.se/, www.facebook.com/VasterasCityfestival eller kontakta:

Alf Westerdahl, evenemangsansvarig Västerås & Co. 021-39 01 15

Annika Nehrer, Projektledare Västerås Cityfestival, Västerås & Co, 073-853 58 46

Jennie Sträng, PR-ansvarig, Västerås & Co, 076-569 01 92

TAKIDA