Västerås Cityfestival inleder samarbete med VL

Västerås Cityfestival fyller på med reagge och en bussig nyhet. På Fiskartorgets nya scen, Västeråsscenen, kommer lokala band premieras. Tillsammans med HEROIC och The Diverse gör Utanbygatan premiär på festivalen. Festivalen inleder också ett samarbete med VL.

Västeråsbandet Utanbygatan är ett egensinnigt rootsinfluerat reggaeband som sjunger gungande reggae på svenska. Namnet kommer från deras uppväxt på Utanbygatan i Västerås.

- På Västeråsscenen presenterar vi uppåtgående lokala band. Vi har sett hur Utanbygatan klättrar och är stolta att presenta deras unika genre på Västerås Cityfestival, säger Alf Westerdahl evenemangsansvarig på Västerås & Co.

Under festivaldagarna har du chansen att åka gratis buss till och från evenemanget. Denna möjlighet ingår i förköpsbiljetterna som kan köpas till och med den 22 juni. Gratis buss gäller då för den eller de dagar du köpt festivalbiljett till. Detta är ett samarbete med Västmanlands Länstrafik (VL).

- Det känns kul att kunna få erbjuda festivalbesökare denna möjlighet, dels för att underlätta transporten men också för att erbjuda ett miljövänligare alternativ än bil, säger Alf Westerdahl evenemangsansvarig Västerås & Co.

Sedan tidigare är Linnea Henriksson, Looptroop Rockers, Hoffmaestro, John de Sohn, Dimitri Vangelis & Wyman, Amin Violin & Edi Sax med vänner, Timbuktu, Takida och Victor & Natten klara för Mimerscenen. För Västeråsscenen är HEROIC och The Diverse sedan tidigare klara.

Tidigare i maj blev det klart att Västerås Cityfestival även i år blir ett miljömärkt event av Håll Sverige Rent.

UTANBYGATAN

Live “Dag för dag”:

Biljettinformation

Förköpsbiljetter till Fiskartorget: 50 kr/dag + 10 kr i serviceavgift.

Förköp av festivalpass, som gäller alla tre dagar: 150 kr + 20 kr i serviceavgift. Vid entrén och efter den 22 juni kostar biljetten 100 kr. Biljetterna finns att köpa på Västerås Turistbyrå, Västmanlands Teater och på ticnet.se.

För mer information och ständiga uppdateringar se hemsidan och vår Facebooksida: vasterascityfestival.se/, www.facebook.com/VasterasCityfestival eller kontakta:

Alf Westerdahl, evenemangsansvarig Västerås Cityfestival, Västerås & Co, 021-39 01 15

Annika Nehrer, Projektledare Västerås Cityfestival, Västerås & Co, 073-853 58 46

Jennie Sträng, PR-ansvarig, Västerås & Co, 076-569 01 92

• festival