Västerås & Co bland de nominerade i stor reklamtävling

Det blev nyligen officiellt att Västerås & Co är nominerade i Sveriges största tävling för inhouseavdelningar. Med produktserien ”Västerås Storytelling” och annonsbilagan för Västerås Cityfestival hoppas nu Västerås & Co på att stå som vinnare på den stora galan den 29 september i Stockholm.

Inhousetävlingen är Sveriges enda reklamtävling för marknads- och inhouseavdelningar. Som enda destinationsbolag i tävlingen är nu Västerås & Co nominerad i två kategorier; bästa trycksak och bästa DR-utskick. Bland övriga nominerade återfinns stora företag som bl.a. ICA, Unionen, Ving och Mio. Vinnarna i årets tävling utses av en jury och presenteras på en stor gala för inhouseavdelningar den 29 september på Berns i Stockholm.

-Jag är väldigt stolt över att vi är nominerade till dessa, inom branschen, prestigefulla priser. I vårt uppdrag att marknadsföra Västerås har vi hård konkurrens med andra städer. Därför känns det extra roligt att uppmärksammas nationellt, säger Tapio Hovebro, marknadschef, Västerås & Co.

-I det vi skapar försöker vi alltid att förmedla känslan av vår fantastiska stad. Den breda målgrupp som vi riktar vår marknadsföring mot ska uppfatta Västerås som en attraktiv stad att besöka, bo och leva i. Det är en vinst i sig att vara nominerad men givetvis håller vi tummarna att vi vinner! Säger en förväntansfull Lina Classon, Art Director, Västerås & Co.

Om inhousetävlingen
Inhousetävlingen är Sveriges enda reklamtävling för marknads- och inhouseavdelningar som har producerat reklam på sin inhouseavdelning. En jury utser vinnare i kategorierna Bästa kampanj, Bästa kampanj småföretag, Bästa trycksak, Bästa DR-utskick, Bästa expo, Bästa digitala marknadsföring, Årets inhouseavdelning samt Årets rookie.