Wall of Fame invigdes på Aros Congress Center i Västerås

För att göra besökare nyfikna och inspirerade av Västerås och Västmanland har Västerås & Co tillsammans med Västerås Convention Bureau skapat en Wall of Fame som invigdes idag. Aros Congress Center gästas årligen av många kongress- och konferensbesökare från hela Sverige.

Under högtidliga former invigdes idag Wall of Fame av Anders Teljebäck kommunstyrelsens ordförande i Västerås på Aros Congress Center. På plats fanns även en del av de profiler som porträtteras på väggen.

Wall of Fame är ett porträttcollage med ett axplock av profiler med anknytning till Västerås och Västmanland. Gemensamt är att alla har gjort avtryck på omvärlden på olika sätt genom sin gärning inom näringsliv, entreprenörskap, kultur, musik, nöjesbranschen eller genom sin idrott.

Wall of Fame syftar också till att stärka självbilden och bygga stolthet för Västeråsarna och Västmanlänningarna. Det porträttcollage som idag har invigts kan sägas vara 1.0, en början. Framöver kommer porträtten kunna bytas ut med jämna mellanrum för att få fler profiler representerade och för att hålla collaget levande för besökarna.

-Vi är oerhört tacksamma för att Aros Congress Center upplåtit en yta på en strategisk plats för Wall of Fame i sin anläggning. Vi hoppas att porträtten kommer att uppskattas av många besökare säger Alf Westerdahl, Marknadschef på Västerås & Co.

Wall of Fame:

Lars Wallin, modeskapare

Nicklas ”Lidas” Lidström, hockeyspelare

Gustav Vasa, kung och riksbyggare

För mer information kontakta:

Linda Jonas, Marknadsstrateg Västerås & Co, 021-39 01 14, linda.jonas@vasteras.se

Alf Westerdahl, Marknadschef Västerås & Co, 021-39 01 15, 070-577 57 55