Telia, ny leverantör i Wexnets öppna stadsnät

Telia, ny leverantör i Wexnets öppna stadsnät

Med start under april månad kommer Wexnets kunder få tillgång till hela Telias utbud av tv, bredband och telefoni. Innan året är slut beräknas över 30 000 hushåll ha tillgång till Telias tjänster.

– Vi är väldigt glada för samarbetet med Wexnet och att få möjlighet att erbjuda en helhetslösning med både en snabb och framtidssäker uppkoppling kombinerat med en flexibel tv-tjänst. Det är något som jag är övertygad om att det kommer tilltala många kunder, säger Philip Wagrowski, ansvarig för Telias tv och bredbandstjänster.

I Telias tv-tjänst, kan man välja mellan över 100 kanaler och tusentals inspelade program. Telias tv-kunder får även tillgång till Telias Filmbutik med över 10 000 titlar samt Play+ som gör det möjligt att se på tv och film precis var och när man vill via dator, surfplatta och mobiltelefon.

– Det känns mycket glädjande att vi med Telia i vårt utbud nu har en bred plattform av tjänster i ett av Sveriges modernaste stadsnät, säger Mats Bildh affärsområdeschef på Wexnet.

Växjö Energi AB (Veab) erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster inom el, fjärrvärme och fjärrkyla i Växjö kommun. Genom vårt dotterbolag Wexnet erbjuder vi även bredband på flera orter i Kronobergs län. Växjö Energi ägs av Växjö kommun och 2015 var omsättningen 670 miljoner kronor.