En julhälsning från Arniston Bay

En julhälsning från Arniston Bay

Stjärnklara julhälsningar från en sydafrikansk fiskeby till de svenska vindrickarna. Arniston Bay Shiraz Cabernet Sauvignon önskar er alla en riktigt god jul!

Arniston Bay är ett fruktigt och generöst vin som är framtaget särskilt för den svenska marknaden. Vinet har en balanserad strävhet och doft och smak av körsbär, plommon och björnbär samt en hint av eukalyptus och ek. Ett prisvärt allroundvin som t.ex. passar bra till julbordets revbensspjäll.

Arniston Bay Shiraz Cabernet Sauvignon
Ursprung: Stellenbosch, Sydafrika
Art.nr. 2807
Produktblad

FYND! – Amelia Höst (2017-08-08)
FYND! – Allt om Vin (2017-06-20)
FYND! – Lantliv Mat&Vin (2017-07-06)

Namnet Arniston Bay är lånat av en liten fiskeby i Västra Kapprovinsen och tanken är att förmedla något av den avslappnade atmosfär och livsstil som råder där. När Arniston Bay lanserades i juni stod syrenen i blom i Sverige medan Sydafrika hade vinter. Nu när mörkret och kylan sänker sig över Norden vill vännerna i Sydafrika dela med sig lite av sitt ljus och värme. Under hela vintern kommer Arniston Bay vara utsmyckad med en guldstjärna, för att lysa upp våra svenska middagsbord.