Viña Maipo har en ny look

Viña Maipo har en ny look

Lagom till vårens intåg byter Viña Maipos flaskor om till en gladare och varmare färgställning. Etiketterna är en hyllning till den lilla by som ligger i trakten av Quinta de Maipos odlingar – en kärleksfull hälsning från vinparadiset Chile till vindrickarna i norr. Innehållet är såklart samma goda vin!

Viña Maipo Cabernet Sauvignon är ett medelfylligt vin med generös doft av svarta vinbär och örter. Smaken är fruktig och vinet har en avrundad strävhet. Det perfekta buffévinet, till smårätter som kallskuret och paj. Passar också utmärkt till rätter av ljust kött, som baconlindad kycklingfilé.
Art.nr. 16510, pris: 59 kr

– Sveriges mest prisvärda vin upp till 69 kr, Vinordic Wine Challenge 2018

Viña Maipo Carmenere har en inbjudande doft av plommon, bigarråer och örter samt en hint av sötlakrits. Ett medelfylligt vin med mjuk och bärig smak som passar bra till mustiga pastarätter, så som spagetti bolognese eller pasta med salsiccia. Även trevligt som "pratvin".
Art.nr. 6685, pris: 59 kr
Systembolagets produktsida

– Mikael Mölstad, SvD (2018-01-18)

Viña Maipo Chardonnay är ett torrt och ungdomligt vin med frisk doft av äpplen och citrus. Smaken bjuder på en generös fruktighet och har bra balans mellan sötma och syra. Passar perfekt till lättare kycklingrätter, sallader och skaldjurspasta.
Art.nr. 6671, pris: 59 kr
Systembolagets produktsida

– Gunilla Hultgren Karell, Expressen (2018-04-13)

På de nya etiketterna väljer man att lyfta fram emblemet för Sustainable Wines of Chile, en hållbarhetscertifiering som reglerar miljömässiga och sociala faktorer i vingårdar och buteljeringsanläggningar. Samtliga viner från Viña Maipo kommer i miljövänliga lättviktsflaskor.

Viña Maipo grundades 1948 i Maipodalen, Chiles äldsta och mest prestigefyllda vinregion. Viña Maipos filosofi har alltid varit att ge de allra bästa förutsättningarna för varje druvsort, vilket återspeglas i kvaliteten hos Viña Maipos samtliga produktserier, oavsett prisklass. I Sverige har Viña Maipo funnits sen 1996 och än i dag, mer än 20 år senare, är vinerna en försäljningssuccé.