Sunrise lyser upp Sverige med ny design

Sunrise lyser upp Sverige med ny design

2018 är inte vilket år som helst utan i år firar Sunrise Wines 20 år i Sverige!

Internationellt har varumärket funnits betydligt längre än så, redan 1987 lanserades varumärket sitt första vin. I skrivande stund finns tre viner i olika förpackningsformat till försäljning på den svenska marknaden, allt för att erbjuda något för alla och för varje tillfälle. Det första vinet som lanserades i Sverige 1998 var Sunrise Cabernet Sauvignon som i dag finns i två format (25 cl och 75 cl).

För att hylla Sunrise framgångar i Sverige kommer en ny och fräsch förpackningsdesign att lanseras under sommaren. Den nya designen kommer precis som i dag att lyfta fram den gyllengula solen och dess värmande strålar. Sunrise druvor odlas nämligen på vingårdar där solen skiner omkring 300 dagar om året. De många soldagarna bidrar till en perfekt druvmognad vilket ger friska och fruktiga viner.

Sunrise är de perfekta sällskapsvinerna men passar även perfekt till bufféer, mingel eller enklare maträtter så som vegetarisk pizza eller lasagne, men bara fantasin sätter gränser.

Klicka HÄR för att gå vidare till Systembolagets hemsida för att se om Sunrise finns i just din butik. Annars kan man alltid be butiken att ta hem vinet.

Sunrise Chardonnay, 65 kr, art. 6656
Sunrise Merlot, 65 kr., art. 6519
Sunrise Cabernet Sauvignon, 65 kr, art. 6676

Det koldioxidneutrala vinet

Sunrise viner är 100 % koldioxidneutrala. Utsläppen kompenseras genom köp av utsläppsrätter på Santiagos klimatbörs. Vinerna buteljeras även i lättviktsflaskor vilka kräver mindre energi att tillverka och ger lättare transporter. Utöver detta arbetar man kontinuerligt för att minska sin vatten- och energiförbrukning. Läs gärna med om producenten Concha y Toros hållbarhetsarbete här.

VCT Sweden, dotterbolag till chilenska Concha y Toro S.A grundades i januari 2009. Concha y Toro S.A är Sydamerikas största exportföretag av vin och världens sjätte största vinproducent. Med ett helhjärtat fokus på viner från Sydamerika och USA erbjuder vi ett brett sortiment från bland annat Casillero del Diablo, Trio, Sunrise, Viña Maipo och Trivento. Vi erbjuder även ekologiska viner från Emiliana i Chile och Bonterra i Kalifornien.