Blogginlägg -

Anders Lindh – mångsysslaren som sätter medarbetarskapet i fokus på ledarskapskonferens i Nacka den 26/1

Anders Lindh – mångsysslaren som sätter medarbetarskapet i fokus

Ledarskapsutvecklare, affärsutvecklare, coach och entreprenör är bara några få av de ord som kan börja beskriva mångsysslaren Anders Lindh.

-Vi lägger ner massor av tid och pengar i svenskt näringsliv på att utveckla våra chefer och ledare. Debatten kring ledarskap och hur chefer och ledare skall vara pågår hela tiden, konstaterar Anders som efter sina 15 år som chef och konsult insåg att det saknades några pusselbitar för att få grupper och team att utvecklas. Det var med denna insikt som intresset föddes för att börja studera, föreläsa och arbeta med ämnet medarbetarskap och värderingar.

Det Anders Lindh fokuserar på i sitt arbete är medarbetarskapet.

Med provocerande frågeställningar som ”Skulle du anställa dig själv?” får han både chefer och medarbetare att tänka till. Målet är att få chefen att gå ur den formella rollen och skapa en delaktighet med sina anställda - det är först då som ett medarbetarskap kommer till.

Förmågan att på ett lättsamt vis ge sin bild av nuläget och framtiden i kombination med konkreta tips som går att tillämpa direkt gör Anders till en flitigt anlitad föreläsare, coach och skribent.

- I mitt arbete arbetar jag på alla nivåer i företag och organisationer. Det betyder allt från individutveckling till utveckling av grupper och team. Mitt bidrag till näringslivet är att förflytta kunskap mellan olika branscher och verksamheter. Ta goda exempel och implementera dessa på en annan plats.

Genom en ökad insikt bland chefer och medarbetare i vad ett utvecklat medarbetarskap och en stark värdegrund kan betyda för en verksamhet, bidrar Anders till att skapa ett näringsliv i hållbar tillväxt för både individer och företag.

Under konferensen ”Hjärna – aktivt ledarskap till medarbetarskap” på Quality Hotel i Nacka den 26/1 har Anders som mål att ge dig som deltagare en insikt om hur viktigt medarbetarskapet och värdegrunden är för en verksamhet.