Vedum prisat för långsiktig kreditvärdighet

Vedum prisat för långsiktig kreditvärdighet

Det är enligt Soliditets kreditvärdighetssystem som Vedum fått den högsta möjliga kreditvärdigheten AAA årligen sedan 1996. För att få gulddiplomet ska företaget leva upp till kraven för trippel-A under minst 15 år, något som enbart 409 av Sveriges 404 694 aktiebolag lyckats med.

– Vår höga kreditvärdighet innebär att vi har råd att utveckla nya produkter och investera i nya maskiner. På det sättet säkerställer vi kvalitet och kontinuerlig utveckling och kan vara ett personligt och tryggt val, säger Magnus Efraimsson.

Utfärdaren Soliditet (som ingår i Bisnode Kredit AB) hänvisar i prismotiveringen till studier som visar att företag med hög kreditvärdighet är bättre än andra på många sätt, bland annat skriver de att dessa företag ”har bättre förutsättningar för att framgångsrikt och långsiktigt bedriva och expandera sin verksamhet”.

– Naturligtvis påverkar den mycket goda kreditvärdigheten vår verksamhet positivt och gör att kunder, leverantörer och anställda kan känna sig trygga med som samarbetspartner. Den här utmärkelsen får man bara genom ett långsiktigt, ansvarsfullt och ambitiöst arbete på alla nivåer i företaget.