Pressinbjudan: Första spadtaget för Veidekkes bostäder i Eric Ruuthsparken

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2011 12:31 CET

Efter år av förberedelser är det nu klart att sätta spaden i marken för Veidekkes nya bostadsområde i Erik Ruuthsparken. På måndag den 12 december, kl. 12.30, kommer kommunstyrelsens ordförande Péter Kovács att hålla tal och ta det allra första spadtaget för det nya bygget. Bostadsområdet beräknas att vara klart i början av 2013.

Det nya bostadsområdet kommer att bestå av 28 nya bostadsrätter utformade för att passa Höganäs traditionella stil. Eftersom Erik Ruuthsparken ska rustas upp kommer hela området att genomgå en förvandling det närmaste året.

Vi välkomnar medlemmar ur presskåren att medverka vid evenemanget.

Datum: Den 12 december

Tid: 12.30

Plats: Vid Veidekkes byggskylt i Eric Ruuthsparken utmed Storgatan, Höganäs,

Karta finns på: http://veidekkebostad.se/hoganas/

Övriga talare: Claes Jeppsson, regionchef, Veidekke Skåne, berättar om Veidekkes vision för området.

För ytterligare information, kontakta:

Martin Andersson, projektutvecklare, Veidekke Region Skåne
Mobil: 076-8395520
Mail:martin.f.andersson@veidekke.se

Sedan år 2000 har vi utmanat den svenska byggbranschen. Med tydliga värderingar, delägarskap och medarbetarinvolvering har vi
befäst vår plats på kartan. Vi bygger vackra, genomtänkta och funktionella hem. Nu fortsätter vi att satsa på bostäder som både är attraktiva för våra kunder och hållbara ur ett klimatperspektiv.

Veidekke Sverige AB ingår i Veidekke ASA som är Skandinaviens fjärde största bygg-, anläggnings- och bostadsutvecklingsbolag med ca 6 250 anställda. Veidekke är noterat på Oslobörsen och hade 2010 en omsättning på ca 16,3 mdr NOK (ca 18,9 mrd SEK).
___________________________________________________________________________________________________________

Veidekke Bostad AB, Box 1503 SE-172 29 Sundbyberg, Löfströms Allé 7 SE-172 66 Sundbyberg, tfn +46 8 635 61 00
E-post: info@veidekke.se - Internet: www.veidekke.se
Finansiell information om Veidekke finns på www.veidekke.com